U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

Reiki Praktijk Nathalie Kapelle Duizendblad 9Reiki Praktijk Nathalie Kapelle Duizendblad 9

Hoofdpijnmassage

Hoofdpijn, we kennen het allemaal. Dat zeurende, drukkende, pijnlijke gevoel in je hoofd dat zo je leven kan beheersen. Soms voel je de pijn in je voorhoofd, soms wat meer aan de zijkant en soms aan de achterkant van je hoofd. Hoofdpijn, zo simpel gezegd, en toch kan het zo je leven, je functioneren beheersen.

De oplossing wordt vaak gezocht en gevonden in een paracetamol. Het verlicht de pijn en je kunt weer door. Een paracetamol werkt op korte termijn en helpt zeker. Omdat de paracetamol ervoor zorgt dat het signaal, nl. de hoofdpijn, verdwijnt kun je geneigd zijn om door te blijven gaan en niet stil te staan bij hoe het komt dat je hoofdpijn hebt.

Hoofdpijn heeft nl. een signaalfunctie. Het geeft je een signaal dat er iets in jouw systeem aandacht vraagt. Jouw hoofd staat in verbinding met de rest van je lichaam en is zodoende beïnvloedbaar door spieren, organen en andere delen van je lichaam, zoals de huid en de zintuigen. Daarnaast kan hoofdpijn ontstaan door drukte/stress. Je moet steeds meer in minder tijd en je stelt hoge eisen aan jezelf, combineer dit met de hectiek van de huidige maatschappij en hoofdpijn ligt op de loer.

Een hoofdpijnmassage is een andere kijk op het verhelpen c.q. voorkomen van hoofdpijn. Bij een hoofdpijnmassage worden o.a.. de spieren in de nek en schouders gemasseerd, ook wordt het gezicht gemasseerd en masseer ik op het hoofd. Daarnaast combineer ik de massage met acupressuur (drukpunten). Iedere hoofdpijn heeft zijn eigen klachten en oorsprong. Door te kijken naar de klachten en de oorsprong krijg je een op jouw hoofdpijn afgestemde massage. De hoofdpijn zal minder hevig zijn, minder vaak terugkeren en kan zelfs helemaal verdwijnen. Daarnaast geeft een hoofdpijnmassage je een heerlijk rustig en ontspannen gevoel.

De combinatie met de massagetechnieken en de acupressuur is een hele mooie en die bij mij past vanuit mijn holistische kijk (de mens als geheel te benaderen). En stel jezelf dan vanuit deze gedachte voor hoe bijzonder de combinatie van hoofdpijnmassage met Reiki zal zijn.....Een optimale oppepper voor jou! Of wat dacht je van een heerlijke ontspannende combinatie van hoofdpijnmassage met handen- en voetenmassage?

Optimale ontspanning....heerlijk!

Hier vind je meer informatie over tarieven

Een afspraak maken of meer informatie opvragen kan door gebruik te maken van het contactformulier.

Gaat u akkoord?